30 december 2023

Jumbo

 Rothoest verpest alles, het zal me niks verbazen als ik zieker word. Ik merk dat dit gaat verworden tot een opsomming over feiten, waar ik eigenlijk een soort ziekboekje wilde bijhouden. Maar zeg nu zelf: wat een onzalig idee om met de negatieve dingen in het leven bezig te zijn. De vermoeidheid is er al steeds dus die benoem ik niet meer, ook niet dat ik 's middags even echt op bed ga liggen. Rock wilde voor de hoest wel Natterman met codeïne halen, mijn lievelingshoestdrank, kwam blij maar helaas terug met Bisolvon met broom-toestand. Ze hebben hun best gedaan om er een smaakje aan toe te voegen maar ik proef de smerigheid er nog gewoon doorheen.

We hebben alle O&N boodschappen bij de giga Jumbo gedaan. Wat een fantastische winkel, daar kan die 'grote' AH om de hoek niet aan tippen. Maar ja, om de hoek. Jaren geleden gingen Loes en ik elke vrijdagavond naar de Jumbo die toen een stuk kleiner was, of leek, dronken koffie en praatten bij. En misschien moet ik maar weer zo'n routine in gaan lassen. Alleen weet ik zeker dat ik alle spiegels van onze auto er dan helemaal af zal rijden want de doorgang is belachelijk krap en met mijn ene oog word ik daar niet blij van.

's Avonds keken we op de bank naar de livestream van Lebbis & Jansen in De Kleine Komedie. Ik heb gelachen, maar ik zat vooral te kijken naar de twee mannen zelf, de maniertjes van Lebbis als hij een grap heeft verteld, en de geinige grijns van Lebbis. Het was een dag als alle anderen, maar dan zonder afspraken, en dat was prima. Mijn onbeluisterde maar wel gedownloade podcasts stapelen zich nu wel erg op. Wat doe ik dan de hele tijd? Ik denk stomme series kijken als Ghost, zowel de Amerikaanse als de Engelse, van drie verschillende zenders (Comedy Central, BBC First en de reguliere BBC). Ik kan dat. En een beetje lezen. Zelfs in het oerstomme boek De filosofieclub op zondag. Ik heb Luister! voor de leesclub bijna uit, al bespreken we dat dus pas op 26 februari. Bij de kleine club heb ik Lessons in Chemistry ingebracht. Zin in. Niemand op Twitter reageert natuurlijk op mijn Tonino-vraag. Reden te meer om zo snel mogelijk met dat giftige platform te stoppen.

En ik moest veel terugdenken aan de gesprekken van woensdagavond en donderdagavond. Het seksisme dat we in onze eerste baantjes zo gewoon vonden, want je past je aan en wilt niet uit de toon vallen. "Heeft Jan ook al aan jou gezeten?" Nee, maar dat kan ik verwachten dus? "Stelt niks voor hoor."



Geen opmerkingen:

Een reactie posten