23 december 2023

Steigers

 Het wordt later licht 's ochtend en 's middags donker, zodat het al een paar dagen 7 uur en 32 minuten licht is. Toen het nog net donker was en ik in de kamer zat te lezen begonnen ze aan de overkant stipt om 8 uur met het bouwen van een steiger. Er zat een stoere bouwer bij die de stoere portieren van Toren C nadeed. Ik vond het grappig, tot ik het na 15 minuten niet meer grappig vond. Ik drink nu 2 dagen caffeïnevrije koffie, interesseert me niks en het smaakt prima met warme melk erin. Ik ben blijkbaar niet zo'n fijnproever waar het om koffie gaat.

Het laatste lid van de leesclub reageerde vanochtend op de datumprikker. Geen match, ik heb een nieuwe gemaakt voor de weekenden want 1 blijkt standaard niet op maandag te kunnen, 1 niet op dinsdag en woensdag, en ik niet op donderdags omdat ik dan naar de ouders ga. Ik voorzie dat we Harma achterna gaan en de club na 8 jaar opdoeken. Ik heb ook helemaal geen zin meer om er altijd achteraan te moeten jagen. Aan het einde van de dag hadden 2 van de 6 (plus ik) de nieuwe peiler ingevuld. Ik laat het er even bij.

Ik fietste op de elektrieke naar het bureau om de schoonmaakster te betalen voor december, plus een extraatje natuurlijk, en een kerststol te geven. Onze schoonmaker thuis komt uit Gambia en ook hem heb ik een kerststol gegeven, geen idee wat hij daarvan vindt, hij appt altijd een bijzonder blije Thank you so much! De schoonmaakster van het bureau komt uit Mongolië, is superlief en was aan het werk toen ik langskwam. Hoe gaat het, vroeg ik, en ze zei vrolijk 'slecht'. Ik zette mijzelf op rust en luisterde naar het ziekenhuisverhaal over slecht werkende alvleesklieren, maag en lever. En dat alles vertelt ze met pretogen. Ik was bekaf en toen moest ik nog naar huis fietsen. Mijn rug gaat het begeven, tijd om morgen weer een stevige wandeling naar de stad te maken. Zus Loes en ik doen Jolabokaflod met zijn tweeën, hebben we bedacht.

Michel heeft een tweede stent. Bij de eerste kreeg hij slechts een roesje, ik moet er niet aan denken. Niet traumatisch hoor, appte hij, gewoon erg vervelend. Sjiezus. Ik voelde me een heuse mieperd dat ik 's middags in bed ga liggen om te rusten. En lezen, ja dat geef ik toe. Ik doe het nog niet helemaal goed.

's Avonds heerlijk gegeten bij Bistro Basta, we balen echt dat ze ermee ophouden, ook al viel ik bij het nagerecht bijna in slaap. Beiden kwamen ze vertellen waarom dit punt achter de zaak, en we reserveerden bij het afrekenen meteen in januari nog twee keer een tafeltje. Ik ben lekker om tien uur naar bed gegaan. Wat kan een mens toch moe zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten