1 september 2012

Im- en export van merken


Ik probeer al de halve ochtend om mijn oude blogs van weblog te verhuizen naar hier.
Zoals bijna iedereen met een blog op Web-log.nl ben ik daar al een tijdje geleden vertrokken. En ook zoals bijna iedereen wil ik die oude blogs toch niet zomaar weggooien.
Het exporteren en importeren dat soepeltjes zou kunnen verlopen wordt gedwarsboomd door Blogspot dat geen import van Wordpress (de nieuwe eigenaar van web-log) wil accepteren. Gelukkig bied Google uitkomst waar ik lotgenoten vond die op fora (forums?) schrijven over de absurde im- en exportstrijd en wat daar aan te doen.

De verhuizing is nu redelijk gelukt.
Behalve dan dat de foto's een rommeltje zijn, dat ik alles toch opnieuw en handmatig moet publiceren en dat zinnen in één en hetzelfde stuk spontaan door elkaar staan!!
Dus ik ben even aan het puzzelen en schelden maar eigenlijk vind ik het helemaal niet erg.
Zolang het maar niet dezelfde rommel is die web-log van hun eigen site heeft gemaakt...

Eigenlijk vreemd dat ik klakkeloos schrijf dat Google uitkomst bood als het dwarsliggende Blogspot gewoon een product van datzelfde Google is.

10 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me meer een karwei voor lang winteravonden, met een kopje troostrijke warme chocolademelk naast me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had ik dit van tevoren geweten dan had ik het waarschijnlijk inderdaad op een ander, minder zonnig moment gedaan...

      Verwijderen
  2. Ja? Heeft Google Webstreepje ten eigen voordele verprutst? - Je herinnert me weer aan mijn ergernis over het moment dat Webstreepjelog verebeteringen wilde invoeren en dat het het daarna nooit meer goed kwam. Weet jij wat er eigenlijk is gebeurd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het opgezocht en O, wat een sneu verhaal voor web streepje log: http://webwereld.nl/nieuws/107901/web-log-nl-na-3-weken-nog-steeds-offline.html

      Verwijderen
  3. Maar Wordpress die webstreepje heeft gekocht, is toch niet van Google? Dus daarom zal Blogspot wel vervelend doen, Google houdt er niet van dat je iets anders gebruikt.

    Het valt trouwens bepaald niet mee om hier op dit gezellige blogje een reactie geplaatst te krijgen. Het lukt me alleen maar anoniem. Sorry. Ik ben Marjan, of Catharina zo u wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat je ook als Wordpresser hier eenvoudig kon reageren, zal het eens nakijken.

      Ik begrijp Google ook niet. Ik zou zeggen: Haal toch binnen jongens, al die stukjesschrijvers die dan elders de deur dicht kunnen doen en de sleutel afgeven en TEVREDEN op hun nieuwe stek kunnen neerstrijken. Maar ja, eigenwijzen.

      Verwijderen
  4. Ha Moniek,

    Ik begrijp die strijd HELEMAAL niet!Er is me ook iets opgevallen dat "plots" het aanvinken van een stukje om het op facebook te plaatsen ook veranderd is. Het staat bij "Vind ik leuk" en niet meer "gewoon" op "mijn tijdlijn". Snap je mijn opmerking?

    Zie dat jouw blog erg overzichtelijk is en dat je met "opmerkingen" mensen prikkelt om te reageren. Hoe krijg je dat voor elkaar??? Zou je mij misschien een tip kunnen geven?

    In de statistieken zie ik wel dat er veel bezoekers zijn geweest, da's leuk natuurlijk.

    Groet C

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat je met Facebook bedoelt begrijp ik niet. Voor je andere vraag weet ik het antwoord niet, maar zie je email...

      Verwijderen
  5. Dus als ik het goed begrijp, heb jij ook problemen met het exporteren van je Weblog naar een nieuwe omgeving? Mijn berichten zijn allemaal wel herplaatst, maar van mijn foto's mis ik er 900 :(
    Als je een snelle manier weet, dan hoor ik het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kristel,
      Ik heb deze tips gebruikt: http://wordpress2blogger.appspot.com
      maar gemakkelijk gaat het niet als je van de ene eigenaar naar de andere overstapt.
      Als je googelt op "exporteren (oude blogprovider) naar (nieuwe blogprovider)" moet je wel tips tegen komen denk ik.
      succes!
      Moniek

      Verwijderen