11 september 2012

Hoge poten


Nu ik last krijg van mijn lenzen draag ik mijn bril weer vaker.
Robuust model met vlindertrekken waar een schaamverhaal aan kleeft.

De dag nadat ik mijn nieuwe bril had opgehaald liep ik op hoge poten terug naar de brillenwinkel. Ik was boos over de manier waarop het glas in het montuur was gezet waardoor het er aan beide kanten een millimeter uitstak.
De brillenman schrok van mijn houding, nam mijn bril aan die hij uit automatisme meteen poetste en woog zijn woorden.
“U heeft normaal gesproken lenzen?”
“Waarom denkt u dat?”
Hij gaf geen antwoord maar voor mij viel het kwartje.
“U bedoelt dat ik jampotjes heb!”

Natuurlijk probeerde hij het in andere woorden te vatten. Maar die hoorde ik niet. Ik liep de winkel uit en dacht met een dubbel gevoel aan mijn lenzen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten