8 juli 2012

Subtiele kunst


Voor we weggingen had ik een vest in mijn tasje gestopt, bovenop mijn boek.
Ik neem graag boeken mee, want je weet maar nooit wanneer ik niets te kijken heb of wanneer ergens geen internet is zodat ik niets te kijken heb op mijn telefoon.

Gisteren gingen we kunst kijken.
Studenten kunstacademie studeerden af en lieten hun examenwerk zien op een aantal locaties in Stad. Lekker losjes verdeeld in en rond het centrum. Fietsbaar, toegankelijk en genoeg uitpufcafés langs de route.
Het zou een festival kunnen zijn als de productie beter was geregeld en niet over tig mensen verdeeld, maar blijkbaar werkt dat niet zo in een onderwijssysteem.

Binnen liepen docenten feliciterend rond en stelden vragen als “Wat ga je nu doen?”
Een student antwoordde: “Een baantje zoeken zodat ik verder kan met mijn werk.”
Dat vond ik een mooiere zin dan ik tot dusver in mijn boek was tegen gekomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten